header6

Jugger

Nuo mokslinės fantastikos filmo iki oficialios sporto šakos – žaidimas JUGGER.

Nors mokslinės fantastikos gerbėjai dažnai vadinami keistais, išprotėjusiais ar nenormaliais, tačiau kartais atrodo, kad būtent jie gyvena įdomiausiai ir linksmiausiai. Istorija pažymi ne vieną atvejį, kai vaizduotės sukurtas fantastikos vaisius tapo realybe. Ir tai taikytina ne tik mobiliesiems telefonams, povandeniniams laivams ar robotams. Įgyvendinant fantastines idėjas realybe paversti galima ir smagius laisvalaikio žaidimus.

Idėją pasiūlė filmas

1989 metais Australijoje pasirodęs post-apokaliptinis mokslinės fantastikos filmas “Kraujo herojai” (Blood of heroes arba The Salute of the Jugger) nesusilaukė didelės komercinės sėkmės, nebuvo jis ypatingas ar populiarus kino pasaulyje, tačiau fantastikos žanre filmas pasižymėjo kaip žaidimo “Jugger” pradininkas. Vokietija buvo pirmoji šalis pabandžiusi žiaurumu pasižymintį žaidimą išbandyti realybėje. Griuvus Berlyno sienai ir šalyje sklandant niūrioms nuotaikoms atsirasti post-apokaliptiniam žaidimui Vokietijoje buvo labai tinkama atmosfera. Vėliau išaugus susidomėjimui žaidimas pabandytas žaisti ir Australijoje, JAV, Airijoje bei kitose šalyse. Nuo idėjos užgimimo per keletą metą žaidimas tapo oficialia sporto šaka, kurią visame pasaulyje praktikuoja daugiau nei 30 šalių, rengiami Jugger’io turnyrai.

Pagrindinės taisyklės

Žaidime dalyvauja dvi komandos po 5 žaidėjus. Kiekvienos komandas tikslas yra pernešti “šuns kaukolę” į priešininkų komandos pusę. Žaidimas žaidžiamas stačiakampio formos aikštelėje, kurios gale pastatomas smaigas kaukolei užmauti. Žaidimo pradžioje kaukolė padedama aikštelės centre, o žaidėjai išsirikiuoja aikštelės galuose. Paprastai žaidžiami trys raundai po 100 dūžių, garsui sukurti gali būti naudojami būgnai, gongas ar kitos priemonės. Vieno dūžio apytikslė trukmė – 2.5 sekundės.

Žaidime kiekvienas komandos narys turi atskirą rolę. Pagal ginklų pasirinkimą rolės skirstomos taip: vienas beginklis žaidėjas, kuris pasižymi vikrumu, jam vieninteliam galima liesti kaukolę, vienas žaidėjas su grandine ir 3 puolėjai: ginkluoti žaidėjai.

Kaip žaidžiama?

Žaidimas pradedamas abiejų komandų bėgikams davus ženklą pakeliant ranką. Tai nurodo komandas esant pasiruošusias. Pasigirdus starto signalui bėgikas stengiasi aikštelės centre padėtą kaukolę paimti greičiau už priešininką. Žaidėjai su ginklais visaip stengiasi bėgiką apginti ir sudaryti jam tinkamas sąlygas kaukolę pernešti į priešininkų aikštelės pusę. Taškai pelnomi kaukolę užmovus ant aikštelės gale esančio smaigo. Pelnius taškus, bėgimas kartojamas, kol pasiekiamas 100 dūžių limitas. Tada žaidžiamas kitas raundas.

Ginklai naudojami norint sustabdyti – “nukauti” priešininką. Žaidėjas paliestas ginklu turi sustoti ir priklaupti ant vienos kojos taip nurodydamas, jog yra sužeistas ir neaktyvus. Tęsti žaidimą vėl galima po 8 dūžių, jei žaidėjas buvo sužeistas grandine ir po 5 dūžių, jei buvo sužeistas bet kuriuo kitu ginklu. Žaidimo metu draudžiamas tyčinis fizinis žaidėjų kontaktas. Nelaikoma, kad žaidėjas sužeidžiamas, jei ginklu paliečiama galva, kaklas ar rankos, laikančios ginklą.

Ginklai ir kita įranga gaminama pagal tam tikrus išmatavimų nurodymus. Gamybai naudojamos kuo įvairiausios medžiagos. Svarbiausia ginklus pagaminti pakankamai lengvus ir minkštus, kad sužeidimų rizika būtų kuo mažesnė.

Pagrindiniai Jugger’io ginklai ir įranga:

Šaltinis: www.pinterest.com

  • Šuns kaukolę simbolizuojantis kamuolys ar kitas apvalus objektas.
  • 320 cm ilgio grandinė. Gali būti gaminama prie virvės pririšant kamuolį.
  • 60 cm ilgio kardas ir 60 cm skersmens skydas, kurie naudojami kartu.
  • 100 cm ilgio dvirankis kardas.
  • 200 cm ilgio lazda, turinti du atskirus atakavimo galus, laikoma rankomis per centrą. Žaidimo metu smūgis šia lazda užskaitomas tik jei jis atliekamas lazdą laikant abiem rankomis.
  • 180 cm ilgio lazda su dvejomis vietomis suimti rankomis.

Žaidimo pradžia Lietuvoje

Lietuvoje žaidimą pirmieji žaisti pradėjo Tolkien Lietuva draugijos nariai. Pirmiausia žaidimas buvo išbandytas tarp draugijos narių su savadarbiais ginklais, šuns kaukolę atstojo orko galva. Vėliau draugija organizavo ir viešą žaidimo turnyrą Vingio parke, Vilniuje. Sukurta žaidimui skirta facebook grupė, kurioje skelbiama informacija apie ateityje numatomus susitikimus. Žaidimui nėra reikalingas ypatingas sportinis pasirengimas, todėl kviečiami dalyvauti visi norintys.

Tolkien Lietuva draugija žaidimo idėją pristatė ir Vengrijoje, kurioje įgyvendinant Europos Sąjungomis lėšomis finansuojamą Erasmus+ projektą buvo organizuojama jaunimo mainų stovykla “Atkuriant Grafystę”. Trijų Europos Sąjungos šalių – Lietuvos, Vengrijos ir Suomijos – Tolkieno draugijų nariai rinkosi mokytis įvairiausių amatų, keistis kultūrinėmis patirtimis ir plėtoti atskirų šalių kultūrinį bendradarbiavimą. Stovyklos metu Vengrijoje pirmą kartą buvo žaidžiamas ir Juggerio žaidimas, kuris visiems stovykloms dalyviams paliko neišdildomus įspūdžius ir buvo viena iš populiariausių stovyklos metu vykdomų veiklų.

2017 m. Balandžio 29 d. Tolkien Lietuva draugijos nariai ir keli draugai susibūrė į komandą Two Towers ir pirmą kartą dalyvavo tarptautiniame Jugger turnyre Rygoje, Latvijoje. Pavyko užimti garbingą ketvirtą vietą.

Turnyro Rygoje dalyviai
Turnyro Rygoje dalyviai

Daugiau informacijos Jugger Lietuva Facebook bendruomenėje